Triant - luxusní nábytek pro tuzemské zákazníky i do zahraničí | E15.cz

Triant - luxusní nábytek pro tuzemské zákazníky i do zahraničí

Triant - luxusní nábytek pro tuzemské zákazníky i do zahraničí
ilustrační foto
• 
ZDROJ: Triant
23. prosince 2015 • 08:07
Nábytek v klasickém stylu a designový nábytek z dýhy i masivu, kterým se vybavují byty, kanceláře, hotely a restaurace, je určen hlavně pro lépe situované lidi, kteří dbají na kvalitu svého bydlení a na firemní image. Značka Triant dnes vyrábí pět nábytkových řad a prodává je nejen v Česku, ale i v Evropě. Miloš Horák, zakladatel rodinné firmy, přitom začínal již před sametovou revolucí jako restaurátor starožitností.

Stylový a designový nábytek byl ještě před dvaceti lety poměrně výjimečným jevem jak v domácnostech, tak v kancelářích. Dnes je situace jiná – takovéto vybavení už je běžnou součástí mnoha soukromých interiérů, ale také firem, kterým záleží na tom, aby se prezentovaly před klienty, partnery či investory v seriózním světle. Přesně na tyto privátní i firemní klienty cílí společnost Triant, český výrobce tohoto nábytku s tradicí přesahující čtvrt století. Hodnoty, které zakladatel Miloš Horák vyznává od počátku podnikání, jsou přitom stále stejné: klasický, a také moderní nadčasový design, na kterém spolupracuje s předními architekty a designéry, dokonalé ruční zpracování a nejkvalitnější materiály.

„Náš nábytek pomáhá nejen vytvářet příjemný domov lidem, ale i tvořit styl firmám, zdůraznit jejich solidnost a smysl pro trvalé hodnoty. Proto je pro nás důležitý nejen dokonalý výsledný produkt, ale také cesta, která k němu vede,“ říká Miloš Horák. „Velkou pozornost tedy věnujeme kvalitě dřeva i komponentů, ale také péči o zaměstnance, bez jejichž vysoké odbornosti by výsledky nikdy nebyly stoprocentní. Investujeme také do udržitelných technologií a ekologické výroby, kde se zaměřujeme především na výrobu z masivního dřeva.

Pro povolení na Národní výbor

Historie firmy začíná ještě před Listopadem 89, kdy Miloš Horák získal od Místního národního výboru v Kutné Hoře povolení k podnikání. V té době byla velká poptávka po starožitnostech a Horák se pustil do restaurování starého nábytku. Zároveň prodával starožitnosti. Ihned po Sametové revoluci pak začal se dvěma společníky nábytek vyrábět. „V malé privatizaci jsme získali vhodné prostory pro výrobu nábytku a schodů a postupně vznikaly první výrobky. V průběhu let jsme následně rozšiřovali sortiment až k dnešním pěti kompletním nábytkovým řadám, které se těší oblibě zejména u vyšší střední a vyšší třídy zákazníků,“ vysvětluje Horák.

Dnes pracují v Triantu s moderní CNC technologií pro výrobu a obrábění dílců, která je ale doplněna nezbytným ručním opracováním. Provozují též vlastní lakovnu, kde se využívají náročné technologické postupy, jako například, zlacení, patinování či zestaření.

Kvalita potřebuje investice

Produkce společnosti Triant má představovat jistou opozici vůči dnešnímu uspěchanému světu. Rychlá spotřeba, jednorázové využití, výměny vadného zboží jako na běžícím pásu, proti tomu všemu chce Triant nabízet alternativu: trvanlivost, kvalitu, výrobky z masivního dřeva a udržitelnost.

„Vždy rádi slyšíme, když náš nábytek slouží dlouhá léta bez závady, nebo se dokonce dědí z generace na generaci,“ přiznává Miloš Horák. „Pečlivě proto vybíráme materiál a dáváme si záležet na tom, aby pokud si klient vybere nábytek z ořechové dýhy, obdržel skutečně dýhu a nikoli jen odstín ořechu, pokud chce třešeň, dostal třešeň a ne jen odstín třešně, a aby masiv byl skutečným masivem.“

Ochrana přírody je velké téma

Velkým tématem je pro Triant také původ materiálů, které pocházejí většinou z Evropy a výhradně od renomovaných firem. To však s sebou nese vyšší výrobní náklady, které ještě navýší vysoký podíl ruční práce a kvalifikovaná pracovní síla. Miloš Horák však upozorňuje, že tyto výrobky nelze srovnávat s importem z Číny, Malajsie či Indie: „Vlády těchto zemí nečinně přihlížejí necitlivému kácení tropických pralesů a většinou nedodržují ani základy pravidla ochrany životního prostředí, což je pro nás nepřijatelné. My ručíme svým klientům za to, že za své peníze dostanou to nejlepší při minimálním zatížení přírody.“

Autor: red
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!