Stoličnaja začne prodávat bezlepkovou vodku | E15.cz

Stoličnaja začne prodávat bezlepkovou vodku

Stoličnaja začne prodávat bezlepkovou vodku
Stoličnaja začne prodávat bezlepkovou vodku
• 
ZDROJ: Stoličnaja
30. března 2016 • 05:00
Rostoucí zájem o bezlepkové diety mezi Američany dbajícími o své zdraví přiměl ruského výrobce vodky Stoličnaja rozšířit svoji nabídku o další nápoj. V dubnu se má na trhu objevit bezlepková Stoli Gluten Free vyrobená z 88 procent z kukuřice a z 12 procent z pohanky.

Na vysoce konkurenčním americkém trhu s vodkou jsou bariéry vstupu nízké a nové nabídky běžnou věcí. Stoličnaja se však stane první velkou, zavedenou a mezinárodní značkou, která přijde s bezlepkovým produktem v době, kdy roste poptávka po potravinách bez těžko stravitelných bílkovin, které se nacházejí v pšenici, žitu a ječmeni.

„Realitou dneška je, že bezlepkový je životní styl, který zajímá stále více spotřebitelů,“

Mnoho vodky se vyrábí z pšenice, lepkové proteiny by však neměli přežít při procesu destilace, což znamená, že vodka všeobecně neobsahuje lepek. Nicméně aby to bylo stoprocentně jisté a mohl být na láhvi použit název bezlepková, musí být při její výrobě použité bezlepkové ingredience, dodal Piana.

Vodka Ciroc od firmy Diageo se vyrábí z hroznů a vodka Chopin z odrůd brambor. Žádná z nich se však na trhu neprezentuje jako bezlepková.

Stoličnaja začne prodávat bezlepkovou vodkuStoličnaja začne prodávat bezlepkovou vodkuAutor: Stoličnaja

V USA jsou tři miliony lidí s celiakií. Roste však počet lidí, kteří uvádějí, že jsou citliví na lepek nebo volí bezlepkovou dietu kvůli zdraví.

V oblasti lihovin je segment s bezlepkovými produkty pouze okrajovou částí trhu. Celosvětová poptávka po bezlepkových potravinách loni podle společnosti Euromonitor International dosáhla 3,3 miliardy USD (79,5 miliardy Kč). Z toho v USA to bylo 889 milionů USD. Americký trh od roku 2010 meziročně roste o 21 procent.

Prodej vodky Stoličnaja, která se na americkém trhu prodává pod názvem Stolichnaya, loni stoupl o pět procent, dodal Piana. Odmítl však poskytnout údaje o příjmech. Firma je soukromá a tyto údaje nemusí poskytovat. Vodka je největším segmentem lihovin v USA. Na celkovém objemu prodeje se podílí zhruba 32 procenty.

Značku Stoličnaja vlastní lucemburská SPI Gorup. Jejím majitelem je ruský miliardář Jurij Šefler, napsala agentura Reuters.

 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!