Jihoafrické pivo se dere na výsluní vedle zdejšího vína | E15.cz

Jihoafrické pivo se dere na výsluní vedle zdejšího vína

Jihoafrické pivo se dere na výsluní vedle zdejšího vína
Jihoafrické pivo
• 
ZDROJ: fridaybeerclub.bloglines.co.za
2. září 2013 • 10:57
Západní Kapsko by mohlo být hlavním jihoafrickým centrem vína. Provincie je známá po celém světě jako domov místních nejslavnějších značek vína. Nedaleko od úrodných vinic kolem města Stellenbosch se však o sto šest vaří úplně jiný nápoj. Podle vzoru mezinárodního boomu lokálních, nezávislých mikropivovarů také v Jihoafrické republice roste v poslední době zájem o vaření piva v malém.

Stále více malých producentů experimentuje s druhy a technikami, aby uspokojili zvyšující se počet konzumentů, kteří hledají nové chutě a originální druhy piva.

„Je zde obrovská poptávka,“ řekl stanici CNN Dan Badenhorst, spoluzakladatel Devil's Peak Brewing Company, jednoho z několika mikropivovarů, které se v poslední době zrodily v Kapském Městě. Jeho firma začala v garáži a nyní používá systém s objemem varny 1500 litrů. „Trvale je naším největším problémem udržet krok s poptávkou,“ dodává.

JAR je země se silnou pivní kulturou a spotřebitelé zde mají možnost výběru z masově vyráběných piv. Místní South African Breweries je divizí SABMiller, druhého největšího pivovaru na světě, a na domácím pivním trhu má podíl více než 90 procent. Menší hráči však na sebe začínají poutat stále více pozornosti.

Devil´s Peak Brewing CompanyDevil´s Peak Brewing CompanyAutor: Devil´s Peak Brewing Company
Devil's Peak Brewing Company

Jde spíš o chuť než o vypité hektolitry

Aby si získali srdce spotřebitelů, používají drobní producenti piva často převážně lokální suroviny, kterými se snaží dosáhnout jedinečné a výrazné chuti. Výrobci rovněž využívají množství pivních festivalů a různých ochutnávek, aby na sebe upozornili a přilákali další konzumenty.

Majitel restaurací Banana Jam Café Greg Casey uskuteční během roku ve svém podniku několik podobných akcí. „Není to o objemu spotřeby. Je to o chuti a o tom, najít něco, co je trochu zvláštní, jako u lahve vína,“ uvádí Casey. „Takže nekoukáte na to, jak hodně piva zkonzumujete a kolik to stojí, hledáte kvalitu, ne kvantitu, a lidé jsou ochotni za to zaplatit,“ dodává.

S tím souhlasí i místní pivař Gregory Bowden. „Skutečně dávám přednost pivu z mikropivovarů před standardní komerční hmotou, kterou dostanete,“ prohlásil. „Rozmanitost, která je k dispozici, škála různých chutí, kterou můžete dostat, je to něco, co masově produkované pivo, myslím, není schopné poskytnout.“

Autor: ČTK
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!