Tatra vyrobila svůj největší speciál. Na délku má 18 m a váží 92 tun | E15.cz

Tatra vyrobila svůj největší speciál. Na délku má 18 m a váží 92 tun

Tatra vyrobila svůj největší speciál. Na délku má 18 m a váží 92 tun
Tatra vyrobila svůj největší speciál. Na délku má 18 m a váží 92 tun
• 
25. srpna 2015 • 17:00
Kopřivnická Tatra se pochlubila dokončením výroby svého historicky nejdelšího a nejtěžšího speciálu. Ten měří na délku přesně 18 080 mm a po namontování vrtné soupravy bude vážit přibližně 84 tun. Aktuálně má vozidlo za sebou zkoušky a tak zamířilo do Německa, kde bude dokončeno.

16×8, ale v případě potřeby je možné přiřadit i zbylé nápravy tak, aby byla poháněná všechna kola. Řiditelné jsou první tři a poslední tři nápravy.

Tatra vyrobila svůj největší speciál. Na délku má 18 m a váží 92 tunTatra vyrobila svůj největší speciál. Na délku má 18 m a váží 92 tunAutor:

Historicky nejdelší a nejtěžší vyrobená Tatra se chlubí maximální technicky přípustnou hmotností až 92 tun, pokud jsou na autě odpovídající pneumatiky.

O pohon se stará dvanáctiválec Caterpillar C-32, který disponuje objemem válců 32 litrů, výkonem 839 kW (1132 koní) a vrcholem točivého momentu 5143 Nm. V režimu maximálního výkonu ale motor pracuje pouze tehdy, pokud pohání vrtnou soupravu, pro jízdu samotnou je nastaven na poloviční výkon.

Tatra vyrobila svůj největší speciál. Na délku má 18 m a váží 92 tunTatra vyrobila svůj největší speciál. Na délku má 18 m a váží 92 tunAutor:

Převodovka je šestistupňová automatická, auto má ale ještě další dvě přídavné převodovky. První slouží právě k řazení pohonu auta nebo vrtné soupravy, druhá je v nosné rouře a obstarává dělení na jednotlivé nápravy. Kvůli požadavkům zákazníka je kabina snížena o 50 mm a posunuta o 200 mm vpřed. Celková délka činí zmíněných 18 080 mm, výška 2 490 mm a šířka rovné tři metry.

Článek vyšel na webu Autorevue.cz

Autor: Lukáš Dittrich
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!