Škoda přetvořila příď octavie RS. Hlavně ale přidala 10 koní | E15.cz

Škoda přetvořila příď octavie RS. Hlavně ale přidala 10 koní

9. ledna 2017 • 16:00

Mladoboleslavská automobilka při faceliftu dostala výkon "základní" verze octavie RS na úroveň dřívější verze RS Plus.

I když vzhled přídě modernizované octavie RS (stejně jako u civilních verzí) bude ještě dlouho budit rozporuplné reakce, počínání techniků, kteří pracovali na motoru i na podvozku, si minimálně podle zveřejněných technických údajů zaslouží uznání.

Nová octavia RS se zážehovým dvoulitrovým motorem nyní dokáže vyvinout výkon 169 kW (230 koní), což je o 7 kW (10 koní) více než dosud. Auto díky tomu dosáhne maximální rychlosti 250 kilometrů v hodině, zrychlení z nuly na stovku činí 6,7 sekund a kombinovaná spotřeba je 6,5 litru.

Čtyřoká Octavia vstupuje na český trh. Základ výrazně podražil

Ještě slibněji se nám ale jeví informace o snížení podvozku o patnáct milimetrů a hlavně rozšíření rozchodu zadních kol o poměrně významných třicet milimetrů.

Zajímavé je, že na rozdíl od minulých faceliftů se vlastně nezměnila spodní část předního nárazníku. Jen radar adaptivního tempomatu se přestěhoval nahoru pod logo.

V horní části tohoto karosářského dílu jsou, stejně jako u "civilní" verze, rozdělené hlavní světlomety. Jedna jejich část vlastně opticky rozšiřuje mřížku chladiče.

Škoda Octavia: Prohlédněte si, jak facelift měnil jednotlivé generace

V interiéru nyní budou moci být na přání namontována sportovní sedadla potažená alcantarou a sériově bude uvnitř ambientní osvětlení. V základu zůstává manuální řazení, za příplatek lze získat šestistupňové DSG.

Ve špičkovém provedení se v interiéru ocitne multimediální systém s obrazovkou o úhlopříčce 9.2 palce, k dispozici budou nové asistenční systémy.  Například ten pro couvání s přívěsem, pro hlídání vozidel v mrtvém úhlu nebo ten, který upozorňuje na vozidla přijíždějící ze stran při couvání.

V základní výbavě zájemce získá sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, na přání bude možné získat až devatenáctipalcová.

Ve Wolfsburgu vzdávají hold Tatře 87. Zařadili ji mezi automobilové milníky

Facelift se samozřejmě týká rovněž dieselového RS. Tam ale parametry motoru zůstaly na svém. Vůz bude opět k mání jak s manuální, tak automatickou převodovkou, s pohonem pouze předních nebo všech čtyř kol.

Autor: Radek Pecák
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!