Sériová verze konceptu Quantino míří do Ženevy. Dorazí i Quant FE

Quantino míří do Ženevy

9.2.2016 17:00   Společnost nanoFlowcell AG představila za uplynulých pár let několik zajímavých konceptů. Tentokrát v Ženevě ukáže auto připravené pro sériovou výrobu.

Společnost nanoFlowcell AG představila za uplynulých pár let několik zajímavých konceptů. Možná si vzpomenete na Quant e-Sportlimousine s parametry 680 kW (925 k) a 11 600 Nm, nebo na o trochu menší sci-fi v podobě modelu Quant F, kde se ale pořád pracovalo s výkonem 802 kW (1090 k). Letos v Ženevě bude k vidění malé Quantino, které vás asi neohromí tabulkovými čísly, zajímavá je ale na něm jiná věc. Mělo by se totiž vyrábět.

Tisková zpráva o Quantinu mluví jako o téměř hotovém automobilu, což ale ještě neznamená, že skutečně zamíří do výroby. NanoFlowcell AG uvádí, že malosériová výroba je možná, ale ještě nebylo učiněno konečné rozhodnutí. To se bude opírat o studii proveditelnosti, která bude hotová v průběhu letošního roku.

Zatímco oba v úvodu zmíněné elektrické expresy pracovaly s neuvěřitelnými parametry, Quantino je desetkrát střízlivější. Například minulý rok se Quant F prezentoval speciálními akumulátory schopnými vyprodukovat až 735 V, Quantino má k dispozici 48 V. Tomu odpovídá také celkový výkon 80 kW (109 k) rozložený mezi čtyři elektromotory, kdy je každý umístěný u jednoho kola.

Pohon jako takový ale z předchozích konceptů vychází. Připomeňme, že nanoFlowcell AG získává elektrickou enegii přečerpáváním elektrolytu přes palivový článek. Na vývoji autoři projektu spolupracovali s firmou Bosh Engineering GmbH. Využití by tato věc měla najít i jinde než pouze v dopravě.

Kromě Quantina bude v Ženevě k vidění také Qaunt FE. Jde o automobil vycházející z konceptu Quant F, který byl dále vylepšen (písmeno E v názvu má znamenat Evolution). Čtyřmístný vůz pořád využívá pohonné ústrojí s výkonem 802 kW (1090 k), což mu zajistí akceleraci na 100 km/h za 2,8 s, pracovalo se ale ve velkém na interiéru. Také Quant FE má představovat stroj ne příliš vzdálený sériové výrobě.

Článek vyšel na webu Autorevue.cz

Autor: Lukáš Dittrich
Mobilní web