Nové BMW řady 5 oficiálně: Metrák hmotnosti dolů a ovládání gesty | E15.cz

Nové BMW řady 5 oficiálně: Metrák hmotnosti dolů a ovládání gesty

27. října 2016 • 06:00

Ze seznamu očekávaných novinek si můžeme odškrtnout další vůz – novou generaci BMW řady 5. Po úniku prvních fotografií je tady vůz konečně oficiálně.

Je nové BMW řady 5 revoluční? Ano, nicméně pokud se zaměříme pouze na vzhled, lze o tom snadno pochybovat. Vůz jsme si popsali již po včerejším úniku prvních fotografií a dnes se na našem názoru nic moc nemění – na první pohled se jedná o menší interpretaci sedmičkové řady, což ale na druhou stranu není špatně, navíc zejména ve spodní části dveří ubylo chromu, což vítáme.

Vůz na délku měří 4936 milimetrů, je 1868 milimetrů široký, 1479 milimetrů vysoký jeho rozvor měří 2975 milimetrů, výrazně tedy nenarostl. Ve srovnání s předchůdcem registrujeme necelé tři centimetry do délky (měří 4907 mm), osm milimetrů do šířky a sedm milimetrů mezi koly. Výška narostla o 15 milimetrů.

BMW i3 dostalo nové baterie. Zvládne ujet až 300 km na jedno nabití


Spíše než design je ale důležitější konstrukce karoserie. Vůz stojí na platformě CLAR použité už u sedmičky a při konstrukci bylo využito lehkého hliníku a vysokopevnostních ocelí. V závislosti na zvolené výbavě je proto až o 100 kilogramů lehčí než předchůdce. Zlepšil se koeficient aerodynamického odporu vzduchu Cd, nyní má hodnotu 0,22, což s trochou nadsázky znamená, že karoserie vzduch krájí stejně snadno jako nůž máslo. Ve srovnání s předchůdcem jde o snížení asi o deset procent, přičemž velký podíl na tom mají aktivní klapky v masce chladiče známé také z nové sedmičky.

Ani interiér se mezigeneračně moc nezměnil a od větší sedmičky jej na první pohled skoro nepoznáte. Díky nárůstu vnějších rozměrů bude uvnitř více místa, jinak se ale jedná o jeden a tentýž styl BMW v posledních letech aplikovaný na celou plejádu modelů. Nejvýraznější novinkou je infotainment s volně stojící dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 10,25 palce, ovládání gesty a poslední generace barevného head-up displeje s rozlišením 800x400 pixelů.

Tatra v nové době: Supersport, limuzína i největší české vozidlo


Nové BMW řady 5 bude nabízeno s širokou paletou zážehových a vznětových agregátů, chybět nebude plug-in hybrid ani snový vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru, který mezigeneračně posílil z 330 na 340 kW. Pozor však na označování – verze 530i již nově není třílitrová, ale dvoulitrová, a po vzoru řad 3 a 4 má pouze čtyři válce.

Pohon xDrive je klasika, stejně jako aktivní natáčení kol zadní nápravy jako doplňková výbava pro všechny čtyřkolky. Stejně jako nová generace Mercedesu E je i nová pětka schopna poloautonomní jízdy. Díky adaptivnímu tempomatu, který se drží auta před vámi, můžete dát v kolonách ruce z volantu. Vůz z pruhu nevybočí díky aktivnímu hlídání jízdních pruhů, umí sám zastavit a také se sám rozjet. Funkci využijete hlavně v kolonách. Systémy nicméně fungují až do rychlosti 210 km/h.

Škoda Kodiaq odhalila kompletní ceník


Sedmá generace BMW 5 vstoupí na trh 11. února 2017 a v začátcích prodeje bude dostupná s motory 30i (185 kW), 40i (250 kW), 20d (140 kW) a 30d (195 kW). Všechny lze samozřejmě kombinovat s pohonem zadních nebo všech kol. V březnu nabídku doplní plug-in hybrid 30d iPerformance se základem ve dvoulitrovém čtyřválci (185 kW, na elektřinu může jet rychlostí až 140 km/h), 20d EfficientDynamics Edition (140 kW) a vrcholná verze základní nabídky M550i xDrive (340 kW). Ani nejvýkonnější varianta podle tabulkových údajů v kombinovaném cyklu nepřekročí devítilitrovou hranici a na stovku zrychlí o 0,3 sekundy rychleji než stávající M5!

Autor: Aleš Veverka
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!