Ferrari FXX K: Italská raketa dostala 1050 koní a upravenou aerodynamiku | E15.cz

Ferrari FXX K: Italská raketa dostala 1050 koní a upravenou aerodynamiku

Ferrari FXX K: Italská raketa dostala 1050 koní a upravenou aerodynamiku
Ferrari FXX K
• 
8. prosince 2014 • 17:00
LaFerrari dostalo ostřejšího sourozence. Ten se jmenuje FXX K, má výkon přesahující hranici jednoho tisíce koní, nabízí systém KERS a důkladně vylepšený motor. Škoda, že si Ferrari zatím nechalo pro sebe údaje o zrychlení z nuly na stovku a maximální rychlosti.

Základem tohoto stroje je vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,2 litru. Ten dostal na rozdíl od sériového LaFerrari nové vačkové hřídele, mechanická zdvihátka ventilů, nové sací potrubí a výfukový systém, který byl vylepšen v tom směru, že z něj zmizely veškeré tlumiče. Celkový výkon činí 632 kW (860 k) při 9200 ot./min a točivý moment motoru nabídne 750 Nm při 6500 ot./min. Standardní verze nabízí 588 kW (800 k) a 700 Nm.

Ferrari FXX KFerrari FXX KAutor:

Spalovací jednotce ovšem pomáhá ještě elektromotor o výkonu 140 kW (190 k). Ten má ve standardu o 20 kW méně. Celkový výkon tohoto hybridního systému dosahuje na 772 kW (1050 k) a točivý moment překračuje 900 Nm. Řidič navíc může využít systém KERS (Kynetic Energy Recovery System). Ten funguje ve čtyřech režimech: Qualify, Long Run, Manual Boost a Fast Charge. První jmenovaný pracuje naplno, ale pouze krátce. Druhý naopak pracuje delší dobu, Fast Charge je zaměřen na dobíjení a manuální režim netřeba popisovat.

Ferrari FXX KFerrari FXX KAutor:

Ferrari FXX KFerrari FXX KAutor:

Kolik přesně exemplářů hodlá Ferrari vyrobit a za kolik je bude prodávat, to ještě zveřejněno nebylo. Auta ale budou nabídnuta exkluzivní skupině zákazníků, takže je celkem zřejmé, že nás cena i počet kusů vlastně ani zajímat nemusí.

Článek vyšel na webu Autorevue.cz

Autor: Lukáš Dittrich
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!