Desítka nejneuvěřitelnějších policejních aut z celého světa | E15.cz

Desítka nejneuvěřitelnějších policejních aut z celého světa

Desítka nejneuvěřitelnějších policejních aut z celého světa
Abt Audi R8 GTR
• 
ZDROJ: Výrobce
19. ledna 2014 • 05:00
Policejní sbory po celém světě používají různá auta. Čas od času se v jejich barvách objevují i vozy, které si v činné službě našinec dokáže jen těžko představit.

Doba škodovek, žigulíků, volh a avií ve žlutobílém zbarvení s nápisy VB je minulostí. Dnešní vozový park tuzemských policistů a strážníků je mnohem pestřejší. Nepočítáme-li limuzíny specializovaných útvarů, jsou vrcholem rychlé Passaty. V některých zemích ale slouží mužům a ženám zákona i supersporty.

Patrně nejznámějším příkladem je v tomto směru emirát Dubaj. Exkluzivní auta tam opravdu vykonávají policejní službu, zatímco některá jiná z našeho přehledu jsou jen koncepty, které mají přitahovat pozornost. To jim ale neubírá na atraktivitě. Pojďme se tedy podívat na desítku těch asi nejneuvěřitelnějších policejních aut…

10. Lamborghini Gallardo

Lamborghini GallardoLamborghini GallardoAutor: Výrobce

Gallardo jezdilo v modrobílých barvách po italských autostrádách hned několik v různých verzích. Vždyť první z nich se představilo už před devíti lety. Verze LP 560-4 přišla o čtyři roky později.

Navíc policejní Lamborghini bývají inspirací pro výrobce modelů, takže si je můžete postavit doma na noční stolek. Co na tom, že trochu menší a nefunkční?

9. Abt Audi R8 GTR

Abt Audi R8 GTRAbt Audi R8 GTRAutor: Výrobce

V listopadu před dvěma lety bylo na německé bezpečnostní akci Tune It! Safe! představeno supersportovní Audi R8. Mělo však navíc doplňková písmena GTR a našli bychom na něm i loga tunerské a závodnické rodiny Abtů, respektive jejich společnosti Abt Sportsline.

Desetiválec 5,2 litru měl v tomto případě 620 koní místo sériových 525 a kupé bylo i odlehčené, byť policejní výbavička určitě něco zase přidala.

8. Ford RS200

Ford RS200Ford RS200Autor: Výrobce

Teď něco z nedávné historie. Ford RS200 byl soutěžním speciálem skupiny B a muselo jich vzniknout 200 silničních kousků, aby mohl být homologován. Policejní verze se v Británii skutečně používala proti „pirátům“.

Měla stejně jako civilní i závodní varianty před zadní nápravou umístěný čtyřválec 1,8 s turbodmychadlem a pohon všech kol. O stádu koní můžeme jen spekulovat, ale silniční specifikace jich měla 258 a k mání byl i kit, který jej rozšířil na nějaké tři stovky.

7. Ferrari 612 Scaglietti

Ferrari 612 ScagliettiFerrari 612 ScagliettiAutor: Výrobce

Když mohou mít Italové britské auto, proč by tomu nemohlo být i obráceně? Dvanáctiválec 5,75 l v luxusním gétéčku z Maranella dával určitě 540 koní a auto jelo minimálně 300 km/h.

Modrý vůz s bílým pruhem však vznikl hlavně na efekt. Což mu pochopitelně neubírá na zajímavosti, ale originální luxusní kožené čalounění by asi v praxi příliš dlouho nevydrželo. Popisovaný exemplář navíc dostal ještě sportovnější podvozek HGTS s tvrdšími tlumiči a strmějším řízením.

6. Brabus Rocket

Brabus RocketBrabus RocketAutor: Výrobce

Německý úpravce Brabus postavil v roce 2006 na základě Mercedesu CLS série C219 model Rocket. Název nebyl daleko od pravdy, jednalo se o skutečnou raketu. Vždyť vidlicový dvanáctiválec biturbo 6,3 litru dával 730 koní a 1320 newtonmetrů! Rocket navíc postrádal pohon všech kol.

Policejní provedení zůstalo v jediném exempláři, bylo totiž součástí iniciativy „Tune It! Safe!“, která apeluje na soukromé úpravce aut, aby své miláčky ladili s co největším ohledem na bezpečnost.

5. Spyker C8

Spyker C8Spyker C8Autor: Výrobce

V jakých jiných barvách by měl jezdit policejní Spyker C8, než v těch nizozemských s nápisy Politie? V praxi byl pochopitelně nepoužitelný, neboť se jednalo o otevřený Spyder s majáky uchycenými na ochranných obloucích sedadel.

Posádka uvnitř tak byla vystavena všem nepřízním počasí včetně sněžení a deště. Ale na efekt hezké, ne? Kusovému supersportu ze země tulipánů a větrných mlýnů to zkrátka a dobře hodně slušelo.

4. Caparo T1

Caparo T1Caparo T1Autor: Výrobce

Britská formule 1 pro běžný provoz je exotem sama o sobě a o policejní verzi to platí obzvlášť. Opět se jednalo jen o showcar. No a? Málokdo z nás viděl tenhle bolid naživo. Pohání jej vidlicový osmiválec 3,5 l s výkonem přes 580 koní.

Policejní verze asi vážila trochu víc, než měla ta základní (670 kg). Na anglických dálnicích klidně honit silniční piráty může, na D1 by se kvůli jejímu „kvalitnímu“ povrchu a příliš členitému profilu uplatnil jen těžko. Maximální rychlost 330 km/h je také trochu moc.

3. Porsche 911

Porsche 911Porsche 911Autor: Výrobce

Policejní devětsetjedenáctku lze při troše štěstí potkat nejen v seriálu Kobra 11, ale i v reálném provozu na dálnicích. Nenechte se mýlit, nikdy jich moc k dispozici nebylo, pro celé Německo vždy pouze několik kusů.

Mohli jste se setkat s nějakou už třeba před skoro dvěma dekádami, tehdy ještě s modelem 993. Exemplář na snímcích pochází z generace 997 a jedná se o Carreru S vyladěnou TechArtem, opět pro iniciativu Tune It! Safe!

2. Lotus Evora

Lotus EvoraLotus EvoraAutor: Výrobce

Přítomnost policejní Evory na britských silnicích zase až tak překvapivá není. Když mohou mít Imprezy a Lancery Evo, proč ne Lotus? Dvě ještě ostřejší Evory S zase pomáhají italským karabiniérům v Miláně a Římě.

1. Brabus G 700 Widestar

Brabus G 700 WidestarBrabus G 700 WidestarAutor: Výrobce

A na závěr alespoň na skok do v úvodu zmíněné Dubaje. Mercedesy G ve složkách strážců zákona nejsou ničím výjimečným, v horských oblastech Německa je potkáte určitě. Sama automobilka dokonce nabízela speciální verzi s nutnými úpravami už z výroby.

Tahle G-Klasse ale není určena pro Německo a na přídi za ochranným rámem nese místo trojcípé hvězdy písmeno B. Byla tedy vyladěna Brabusem, disponuje navíc sedmi stovkami koní a rozšířenou karoserii. Při pohledu na pneumatiky je jasné, že se tohle auto do pouště nehodí.

Článek vyšel na webu Autorevue.cz

Autor: Václav Holec
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!