AC Schnitzer vytunil BMW Z4. Má teď naftový motor, tři turba a 430 koní | E15.cz

AC Schnitzer vytunil BMW Z4. Má teď naftový motor, tři turba a 430 koní

27. března 2015 • 17:00
Pokud jste vždycky toužili mít roadster BMW Z4 se silným naftovým motorem, zavolejte do AC Schnitzer, oni ho postaví. Ovšem bude to něco stát, protože tento tuningový koncept údajně přišel na 114 000 eur, tedy asi 3 080 000 korun.

Model ACZ4 5.0d je založen na BMW Z4 sDrive23i, tedy na modelu s posledním atmosférickým šestiválcem v nabídce automobilky. Je to trochu škoda, protože ten už stejně dneska nekoupíte. Na místo benzínového atmosférického šestiválce o objemu 2,5 l se nastěhoval naftový třílitrový šestiválec se třemi turby z modelu BMW M550d.

Ten byl ale ještě důkladně vytuněn, takže nyní odevzdává z klikové hřídele na osmistupňovou automatickou převodovku (ta také pochází z BMW 550d a nahrazuje šestistupňový manuál) výkon 316 kW (430 k) a masivní točivý moment 840 Nm. Zadní poháněná kola tak budou mít spoustu práce a nadře se i samosvor z BMW M3 E92.

Podle úpravce AC Schnitzer zvládne roadster ACZ4 5.0d zrychlit na stovku za 4,5 sekundy a jeho maximální rychlost prý leží někde za 300 km/h. Závodní okruh Sachsenring zajel v testu Auto Bildu za 1:37,22 min a stal se nejrychlejším dieselem na tomto okruhu vůbec.

AC Schnitzer také BMW Z4 důkladně odlehčil. Sice na něj nalepil sem tam nějaký ten karbonový spoiler, ale třeba na mechanismu a konstrukci střechy ušetřil 90 kg, sériový výfuk o hmotnosti 23 kg nahradil vlastním s hmotností pouhé 4 kg a i speciální 19“ kola uspořila celkem 25 kg.

Celkem se podařilo ušetřit 131 kg, nicméně těžký motor a převodovka stojí za hmotností 1469 kg. AC Schnitzer postavil auto na soukromou objednávku a není nyní na prodej. Aerodynamické komponenty, kola a další díly však budou v nabídce AC Schnitzer pro běžné roadstery BMW Z4.

Článek vyšel na webu Autorevue.cz

Autor: Dalibor Žák
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!